Mohua Park en Manapouri - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu Mohua Park en Manapouri - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu

Mohua Park en Manapouri

Door: maickelenleonie

Blijf op de hoogte en volg Maickel en Leonie

07 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Manapouri

4 feb 2012

's Morgens op tijd opgestaan voor een heerlijk ontbijtje. Daarna weer onze spullen ingepakt en nog even op de oude computer daar een verhaal op internet gezet. We kunnen helaas niet op al jullie reacties reageren, maar we vinden het erg leuk om ze te lezen, dus blijf vooral dingen plaatsen! Ditmaal was de rit naar de volgende locatie maar 2,5 uur. Onderweg zijn we nog ergens gestopt om inkopen te doen, want blijkbaar zitten we redelijk afgelegen en kunnen we daar geen boodschappen doen. Ze weten hier overigens wel wat service is. In elke supermarkt worden onze boodschappen netjes in tasjes gestopt en er loopt zelfs een jongetje rond dat je winkelwagentje weer op z'n plek zet. Na onze auto te hebben volgeladen, hebben we nog een uitstapje gemaakt naar Nugget Point. Hier staat een kleine vuurtoren en het is een mooie omgeving. Ook hebben we daar nog wat zeehonden gespot die onder op de rotsen lagen te rusten. We hebben onze weg weer vervolgd over leuke, maar onverharde bergweggetjes.De auto ziet er behoorlijk smerig uit.. Na drie kwartier over deze weggetjes komen we aan bij Mohua Park. Dat het afgelegen zou liggen, is zeker niet gelogen! Er is in de verre omtrek geen huis te bekennen. Het enige geluid dat je hier hoort, is dat van de vogeltjes en af en toe een schaap in de verte. Deze rust bevalt ons prima. Het 'park' zelf bestaat uit een soort regenwoud. Er zijn een hoop wandelpaden, dus die gaan we morgen verder verkennen. Nu nog lekker even relaxen in de hangstoel op de veranda, met een uitzicht op de bergen. Wat wil een mens nog meer!

5 feb 2012

Vandaag in alle rust ontwaakt en genoten van ons zelfgekochte ontbijt, met een heerlijk gebakken eitje. De rest van de dag hebben we gewandeld door het zogenaamde regenwoud. Het is leuk om de verschillen te zien. soms waan je je echt in het regenwoud en het volgende moment lijk je in een redelijk normaal bos te lopen. Verder zit het hier vol met verschillende soorten vogels. We hebben geprobeerd er een aantal op foto vast te leggen, maar dat valt niet mee. Zelfs als je stilletjes dichterbij sluipt, vliegen ze nog hard weg. Gelukkig hebben we een dikke lens op onze camera, zodat we toch een paar vogeltjes erop hebben staan, waaronder (denken we) de Riroriro. Dit is het kleinste vogeltje wat hier in het park voorkomt. In de avond hebben we weer genoten van de rust en de stilte, voor we weer verder gaan naar de volgende plek.

6 feb 2012

Vanochtend op tijd opgestaan voor een 3,5 uur durende rit naar Manapouri. De rit was opnieuw erg mooi. We hebben zo'n beetje van de oostkust naar de westkust gereden, waardoor je het landschap goed ziet veranderen. De bergen hier zijn wat ruiger dan in het oosten en natuurlijk ook erg mooi om te zien. En denk je nu de mooiste locaties wel gehad te hebben, dan wacht er telkens nog een betere! De locatie waar we nu zitten is echt prachtig. We zitten op de begane grond bij een 'bed & breakfast' met een echt fantastisch uitzicht op de fjorden. We kunnen hier lekker genieten van de zonsondergang. Eigenlijk is deze locatie perfect om gewoon te blijven zitten en heel de dag naar buiten te kijken, maar dat zou een beetje zonde van de omgeving zijn. Vandaag dus toch maar vast een wandeling gemaakt. We zijn richting de vertrekplaats van onze cruise (Doubtful Sound) gelopen, zodat we die overmogen makkelijk kunnen vinden. We zullen dan 24 uur op de boot zitten, met overnachting dus. Het schijnt een erg mooie boottocht tussen de fjorden te zijn, dus we zijn benieuwd! De uitzichten op de fjorden zijn vanaf de kust al adembenemend, dus op die boot moet het wel erg mooi worden. 's Avonds hebben we hier gegeten in het enige restaurantje dat hier te vinden is. Het ziet er van buiten niet spectaculair uit, maar het eten smaakte goed. Enige jammere was dat we vanwege Waitangi Day, een nationale feestdag hier, 15% extra moesten betalen. Maarrr... we hebben wel 10 cent korting gekregen! Die moesten ze ons wel geven, aangezien onze pinpas en creditcard allebei niet werkte op dat apparaat daar. We hebben daarom al ons contant geld bij elkaar moeten schrapen en kwamen tien cent tekort. Morgen toch maar weer eens op zoek naar een bank.

7 feb 2012

Het ontbijt is ons nog nergens tegengevallen, maar deze overtreft wel alles. Eenmaal aan tafel geschoven, stonden er al muffins die vers uit de oven kwamen. Verder de gebruikelijke yoghurt met verse vruchtjes, muesli en geroosterde boterhammen. Wij dachten dat het dat was, maar de gastvrouw (Janice) kwam vragen hoe we ons ei wilden hebben; gepocheerd, in de olie of in de boter gebakken. Op aanraden van Janice heeft Leonie voor het gepocheerde ei gekozen en Maickel voor het gebakken ei. Gepocheerd hadden we allebei nog nooit op, maar het smaakte Leonie erg goed! Het bord met ei lag verder nog vol met gebakken spek, witte bonen in tomatensaus, een warm tomaatje en een rosti. We zaten behoorlijk vol na dat ontbijt. Op aanraden van Janice hebben we besloten om vandaag richting Milford Sound te rijden. voor onderweg heeft ze ons nog zo'n heerlijke muffin meegegeven. De weg naar Milford Sound was inderdaad prachtig. Er zijn heel veel plekken onderweg waar je kan stoppen en dingen kan bekijken. Zo hebben we de Mirror Lakes bekeken; een plek waar het kalme water de bergen zo goed weerspiegeld dat je bijna niet meer ziet wat echt of weerspiegeling is. Ook hebben we de berg op en af gewandeld bij 'the divide'. Omhoog soms erg zwaar, maar omlaag ging gelukkig vrij vlot. Ook hebben we een stuk verderop enorm gladde rotsen gezien, die uitgesleten zijn door het water wat daar constant omlaag stroomt. Eenmaal aangekomen bij Milford Sound was dat een beetje een tegenvaller. Natuurlijk zijn de fjorden daar ook mooi, maar het gebied waar wij nu slapen, bij de Doubtful Sound, is veel mooier om vanaf de kust te bekijken. Op de terugweg hebben we lekker een pizza gegeten. Nu zijn we druk bezig om onze rugzakken in te pakken voor morgen, als we met de cruise meegaan. Onze koffers mogen we gelukkig hier bij Janice laten staan, zodat we die niet in de auto hoeven laten te liggen. Ze weten hier wel wat gastvrijheid is!

• 07 Februari 2012 - 09:28

TanteMarja&oom Frank:

Hoi Leonie en Maickel,

Wat genieten jullie daar en wat zijn de verhalen herkenbaar.
    Geniet van de cruise, voor ons was er alleen maar plaats op de dagboot dus we zijn jaloers.

Groetjes vanuit een koud Zoetermeer (voor ons ook wel even wennen na onze reis)

• 07 Februari 2012 - 10:34

Jeroen & Susanne :

Het klinkt heerlijk en wat een ontzettend mooie foto's. We zijn jaloers en hebben ook wel weer zin om in het vliegtuig te stappen. Al is die steeds grotere buik (kan volgens mij niet meer groter) ook een mooi vooruitzicht.

Geniet! Liefs,

• 07 Februari 2012 - 10:36

Anne Thissen:

Nugget point stond ik twee maanden geleden ook nog... Jaloers! Haha :) Jullie hebben het echt goed naar jullie zin zo te lezen. En lekker luxe zeg, al die B&B's! Ik heb alleen Milford Sound gezien, wat ik al echt prachtig vond. Ik ben benieuwd naar de foto's van Doubtful Sound! Heel veel plezier!

PS: Die vogel zou ook een 'fantail' kunnen zijn. Door jullie beweging in het bos vliegen de insecten weg en daar komen die vogels op af. Als de fantail zijn staart open heeft geklapt dan herken je hem meteen. Hij heeft een staart in de vorm van een waaier.

• 07 Februari 2012 - 11:18

Claudia Lammers:

Hoi Maickel en Leonie,
    In al jullie verslagen lees ik steeds weer het woord rust, oke nu ben ik dus jaloers,wat heerlijk om wat rust en ruimte te hebben.
    geniet,geniet,geniet ervan,
    wij zijn inmiddels druk aan het verven voor de carnavalsoptocht(en bijna klaar)
    ik ga jullie wel missen hoor!!!
    groetjes en veul plezier xx claudia en patrick

• 07 Februari 2012 - 13:36

Peter En Tonny Tromm:

hoi leonie en maickel
    wij zien onszelf wel zitten in die lekkere hangmat, goed boek en een drankje erbij, wat wil een mens nog meer behalve dan ook nog dat prachtige uitzicht. jullie genieten er nog maar van, wij kijken weer uit naar het volgende verhaal en foto,s
    gr, uit het zeer koude moergestel peter en tonny

• 07 Februari 2012 - 14:09

Annelieke:

Oh, dat ontbijt klinkt goed zeg! En wat een prachtige foto's, het ziet er fantastisch uit waar jullie zitten. Geniet vooral ook goed van het fijne weer, hier is het sneeuw en ijs en Elfstedenkoorts (is het ijs dik genoeg of niet...?) wat de klok slaat, ook leuk ;-)

Liefs,
    Annelieke

• 07 Februari 2012 - 17:58

Melissa:

Super leuk al die enthousiaste verhalen!! Ik vind de foto's al super en het echt zal waarschijnlijk nog veel beter zijn. Hier is het inderdaad op het moment alleen heel erg koud en zijn we aan het wachten op een elfstedentocht.
    Veel plezier nog!!!

Liefs Melissa

• 07 Februari 2012 - 19:37

Familie Van Esch:

hoi leonie en maickel,
    jullie hebben al veel gezien, en mooie foto's gemaakt geniet van je reis en wij volgen het wel op afstand.
    groetjes uit berkel enschot

• 07 Februari 2012 - 19:38

Thuisfront:

wat een leuk verslag weer en mooie foto's, geniet van al die ervaringen

groetjes van ons allen

• 07 Februari 2012 - 19:58

Yvonne En John:

veel plezier in de doubtful sounds, wij vonden de milford al prachtig toen we daar met de boot gingen. De chasm zagen wij ook, echt zo leuk dat jullie die ook beleven. geniet van de dolfijnen, hoop dat ze tevoorschijn komen.

• 07 Februari 2012 - 19:59

Van Ons En Opa:

Hoi Maickel en Leonie

Opa vind het fijn te horen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben
    Het zijn weer mooie foto's
    Geniet er van,

groetjes van ons ,je broer en natuurlijk van Opa.

• 07 Februari 2012 - 21:09

Marco:

Ha Leonie en Maickel!

Jullie maken me wel jaloers zo, met al die prachtige foto's en leuke verhalen!
    Geniet er maar van, het is hier namelijk verschrikkelijk koud en wit!

x Marco.

• 08 Februari 2012 - 10:52

Bas & Roos:

ha jonge lui,
    wat zijn jullie een machtig mooie reis aan het maken zeg.zou ook wel willen dat ik terug jong was en zoiets zou kunnen doen.geniet er van en neem alles op wat je ziet en hoort .
    groetjes Bas & Roos

• 08 Februari 2012 - 11:33

Naomi De Kapster:

He Maikel & Leonie
    Ziet er erg indrukwekkend uit , Dimphy was zo enthousiast dat ik wel jullie vakantie tot nu toe wou zien en lezen, erg gaaf hoor!!! En eh Maikel aan die bolle toet van jou te zien smaakten de ontbijtjes en de rest HEERLIJK!!!! hihih Geneit er saampjes nog lekker van groetjes van de kapster uit Tilburg... Naomi

• 08 Februari 2012 - 13:09

Pien:

Hoi Maickel en Leonie,

Echt super leuk al die verhalen en natuurlijk de prachtige foto's.

Ik kom denk ik een keer over om daar maar een keer mee te komen Daten, vooruit Leonie dan zal ik Koen ook mee nemen!!

groetjes Pien

• 10 Februari 2012 - 10:52

Jeanne Van De Wouw:

leuk om jullie verslag te zien met de foto"s erbij. Zijn jullie nog hobbits of orks tegengekomen of andere onbestendige figuren? Veel plezier verder, en geniet ervan!!!
    groetjes Jeanne

• 11 Februari 2012 - 20:56

Joyce:

Fantastisch mooie foto's, en die zonnebrillen! Geniet maar lekker van het weer, want hier is het kkkkkkoud! We kunnen in Moergestel wel schaatsen op ons nieuwe 400meter baantje, dat is dan wel weer best wel cool. Maar natuurlijk lang niet zo vet als jullie reis! X