Bootje varen en vliegles - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu Bootje varen en vliegles - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu

Bootje varen en vliegles

Door: maickelenleonie

Blijf op de hoogte en volg Maickel en Leonie

11 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

8 feb 2012

Today is the day! We gaan mee met de overnight cruise op de Doubtful Sound. Rond twaalf uur moesten we aanwezig zijn, dus 's morgens hadden we nog rustig de tijd om van ons ontbijt te genieten. Eenmaal aangekomen bij het haventje scheen de zon al lekker, dus dat beloofde veel goeds. De boottocht begon met een tocht van anderhalf uur, waarna we weer land bereikten. Hier wachtte de bus op ons voor een ritje van veertig minuten naar de andere kant van de berg, waar het water weer verder ging. Onderweg stopten we nog een paar keer, om al foto's te kunnen maken van de Doubtful Sound. Aan de andere kant van de berg wachtte een prachtig ship op ons, compleet met zeilen en al. Hier zou onze tocht pas echt van start gaan. We zijn door de fjorden richting de zee gevaren. Je kon hierbij zowel buiten als binnen genieten van het uitzicht. Binnen was een grote eetzaal met genoeg bankjes en stoeltjes. Ondertussen werd er door de crew het een en ander vertelt over wat we tegenkwamen. ook dit keer hebben we weer dolfijnen gespot! Deze hadden een 'bottle shaped nose', dus het waren geen Hector dolfijnen. Ook hebben we een hele kolonie zeehonden gezien die midden in het water op een rots lagen. Het waren er echt enorm veel en we konden redelijk dichtbij komen, dus het was opnieuw mooi om te zien. Rond half zes gooiden ze het anker uit en kregen we al een lekker soepje. Vervolgens was het tijd voor de activiteiten! Je kon kiezen uit kayakken of in een motorbootje mee, waarbij je uitleg kreeg over de flora en fauna. Aangezien het weer ondertussen wat minder mooi was geworden, hebben wij gekozen voor het motorbootje. We hadden een erg enthousiaste begeleider die volop vertelde over de bomen en al het andere wat er groeide. De zandvliegen konden ondertussen niet van ons afblijven. De begeleider vond het wel leuk te vertellen dat je minstens tienduizend keer gestoken moet worden om er immuun voor te worden. En mocht dat eindelijk gebeurd zijn, dan had je nog het geluk dat er meerdere soorten zandvliegen zijn.. Jippie!

Na de activiteiten was het tijd voor het diner. We zijn aan tafel geschoven bij een ander Nederlands stel van onze leeftijd (ja, de nederlanders zijn hier goed vertegenwoordigd). Het was wel fijn om gewoon even nederlands met iemand te kunnen praten. Het diner was erg goed verzorgd. Er was volop salades, groentes, vlees, rijst, aardappeltjes. Het smaakte ons allemaal heerlijk. En na het diner hadden ze nog heerlijke toetjes! Cheesecake, chocoladetaartje, een paar dingen waarvan we de naam niet weten, maar die ook heerlijk waren! Na het eten zijn we met z'n vieren aan het tafeltje blijven zitten en hebben we nog een paar biertjes op. Tegen elven zijn we richting onze hutjes gegaan. Je slaapt hier met vieren op een kamer. We dachten in eerste instantie dat ze jongens en meisjes apart zouden indelen, maar we slapen samen met een ander stel op een kamer. De bedjes waren een beetje krap, maar we vielen toch redelijk snel in slaap.

9 feb 2012

Om kwart over zes schrok Leonie al wakker van de motor die weer aanging. De boot ging alweer op weg. Maickel heeft dankzij zijn biertjes nog een kwartiertje langer kunnen slapen. Tussen zeven en acht was het ontbijt. Ook dit natuurlijk weer prima verzorgd. We zaten samen aan een tafel met een bejaard Canadees stel dat ook zelfstandig drie weken rondreist. Knap dat ze dat samen nog aandurven! Tijdens onze tocht terug naar het land zijn we nog ergens gestopt. De boot had de motor stilgelegd en er werd ons verzocht om allemaal buiten op het dek te gaan staan en volledig stil te zijn. Je drijft dan met de boot tussen de fjorden en hoort de watervalletjes stromen en in de verte een vogeltje fluiten. Je voelt je heel klein als je daar zo in stilte tussen die enorme fjorden drijft. Het was een mooie ervaring en een mooie afsluiting van onze tocht. Hierna weer het tochtje met de bus gemaakt en weer anderhalf uur met het andere bootje, tot we weer terug waren in Manapouri.

Allereerst natuurlijk onze koffers weer opgehaald bij onze gastvrouw en haar hartelijk bedankt. Vervolgens de tomtom weer ingesteld en op naar Queenstown! Omdat we op de boot al zo vroeg ontbeten hadden, zijn we onderweg op aanraden van de gastvrouw bij een bepaald tentje gaan lunchen. Toevallig kwam het oudere Canadese stel daar vlak na ons binnenlopen, dus ook de lunch hebben we met z'n vieren doorgebracht. Daarna ieder weer onze eigen weg vervolgd. Eenmaal aangekomen bij onze volgende locatie, ditmaal een hotel, bleek dat wel erg luxe te zijn! Onze koffers werden voor ons naar binnen gedragen en het appartementje waar we zitten ziet er echt goed uit! We hebben een keukentje, wasmachine, droger, vaatwasser, een ruime zitkamer en natuurlijk een prima slaapkamer. Niet echt de luxe die we tot nu toe gewend zijn op deze reis, maar dit is ook wel een keer fijn. We hebben hier lekker gedoucht, een paar wasjes gedraaid en daarna op zoek gegaan naar een eettentje. We zitten een stukje van Queenstown af en hadden niet veel zin om ver te lopen, dus via de tomtom hebben we gekeken wat er in de buurt zat. Het dichtse bij was 'Remarkable Takeaways'. Nou, dat was zeker wel remarkable, want het was nergens te vinden! Toch maar een stukje verder gelopen en uiteindelijk uitgekomen bij een klein hotelletje met restaurant. we hebben daar heerlijk gegeten en van de serveerster nog een aantal tips gekregen over wat we kunnen doen in de omgeving. Daarna op tijd in ons bed gedoken.

10 feb 2012

Vanochtend heerlijk uitgeslapen en de was gestreken. Vervolgens erachter gekomen dat er geen ontbijt inbegrepen zit bij dit hotel, dus dat betekende een wandeling naar het centrum. Het was voor ons een half uurtje lopen langs het meer. Daar bij een bakker een lekker broodje gekocht en opgegeten op het gras in het zonnetje. De rest van de middag hebben we door het centrum gewandeld en wat winkels bekeken. Ook hebben we samen een biertje gedronken, wat we nog niet zoveel gedaan hebben. Aan het eind van de middag zijn we naar de supermarkt gegaan om boodschappen in te slaan voor het avondeten en het ontbijt. Maickel had grote behoefte aan aardappels en we hebben hier een oven, dus we hebben de aardappels lekker klaargemaakt in de oven. Vleesje en wat sla erbij, en de maaltijd was weer compleet. vanavond maar eens bedenken wat we morgen willen doen, want er zijn genoeg activiteiten in de omgeving, hoewel het allemaal erg aan de prijs is. We zullen er eens een nachtje over slapen.....

11 feb 2012

Oh.. my.. god..!!
Willen onze mama's eerst even gaan zitten voor ze besluiten verder te lezen. We zeggen alvast sorry ;)

Vandaag zijn we namelijk voor het eerst van ons leven UIT EEN VLIEGTUIG GESPRONGEN!!! Na lang wikken en wegen hebben we besloten letterlijk de sprong te wagen. We zijn naar Wanaka gereden om daar een tandem skydive te doen. Het weer was prachtig, de lucht blauw en her en der een klein wolkje. Eenmaal aangekomen op het vliegveldje kregen we een mooi pakje aan en konden we het vliegtuig in. We zijn geklommen tot 15.000 feet. In het vliegtuig werd je goed vastgemaakt aan je begeleider, die je op de grond al had ontmoet. Op de juiste hoogte zijn we naar de opening geschoven en voor je het goed en wel beseft, ben je al bezig met je vrije val van 60 seconden. Tegelijk met jou en je begeleider springt er nog iemand uit het vliegtuig die alles op camera vastlegt. Die vrije val was echt een fantastische ervaring! Je bent zo vrij als een vogeltje daar boven in de lucht. Armen gespreid en vliegen maar. Na die vrije val gaat de parachute open en kun je nog een tijdje van de echt prachtige omgeving genieten. Het was jammer dat we zo snel weer beneden waren, maar het was een ervaring om nooit te vergeten en we raden het iedereen aan! Na dit grote avontuur van vandaag hadden we wel weer genoeg beleefd, dus we zijn weer naar ons hotel gereden om lekker te koken en te eten. Van zo'n skydive krijg je namelijk best wel honger!

Morgen samen weer op naar het volgende avontuur, op naar de Franz Jozef Glacier.

• 11 Februari 2012 - 08:27

TanteMarja&oomFrank:

Hoi Maickel en Leonie, geweldig lijkt me dat zo''n skydive. Vast een leuke video en foto's. Doubtfull Sound is mooi hè, en die stilte indrukwekkend. Blijf genieten en beleven. Groetjes vanuit de kou.

• 11 Februari 2012 - 08:28

TanteMarja&oomFrank:

• 11 Februari 2012 - 09:01

Thuisfront Vd Wouw:

wat een avonturen, je hebt groot gelijk dat je nu de kans neemt en we zijn blij dat alles zo voorspoedig verloopt.
    geniet verder van deze mooi reis

• 11 Februari 2012 - 11:19

Annelieke:

Haha, wat geweldig, die skydive! Dapper hoor! =D

• 11 Februari 2012 - 12:03

Fam Marijnissen:

Deze mama schrikt niet zo vlug ,had dit wel verwacht . Groot gelijk . groetjes van ons je broer en opa

• 11 Februari 2012 - 12:10

Ik:

"ship", lol

• 11 Februari 2012 - 12:36

Robin, Esther, Aa&a:

Wat zijn jullie waaghalzen. Helemaal te gek. Goed dat we de foto's zagen; anders hadden we het misschien niet geloofd. Geniet van al jullie avonturen en nog heel veel plezier.

• 11 Februari 2012 - 19:56

He Vacantie Gangers:

ziet er goed uit daar
    hierist voornamelijk kou dus denk dat ik ook maar jullie kant in kom
    veel plezier nog en ga zo door

• 11 Februari 2012 - 21:01

Joyce:

Wow, dit is wel één van de hoogtepunten van de reis geweest volgens mij, die boottocht en het vliegen! FANTASTISCH! Heeeeeel veel plezier nog! X

• 12 Februari 2012 - 15:47

Mama:

Iris zegt dat als je uit het vliegtuig springt ook niet meer bang hoeft te zijn om in de achtbaan te gaan.Ze kijkt uit naar het dagje phantasialand en sushi eten als jullie terug .

• 13 Februari 2012 - 08:44

Wies (ORC):

Ha Leonie!
    wat een heerlijke verhalen zeg! geweldig wat jullie allemaal meemaken, en gewoon uit een vliegtuig springen :) STOER! Prachtige foto's ook trouwens! Bij het ORC gaat verder alles z'n gangetje, je kids worden goed opgevangen. Geniet ervan nog en tot over een paar weekjes!
    groetjes Wies

• 13 Februari 2012 - 09:11

Marcel:

parachut springen ? Gullie denkt zeker de ik de geleuf, des fototrukkage man, ik ze nie gek !!!!!!!!!! Maickel is op de 3e tree van een trap al bang, ha ha.

• 13 Februari 2012 - 10:16

Jeroen En Susanne:

Heel stoer! Doen wij jullie niet na... Gelukkig zit jullie reis er nog lang niet op, dus vast nog veel moois te beleven...
    Liefs,

• 13 Februari 2012 - 12:38

Thilly:

Wat kunnen jullie jullie reisverhalen op een erg leuke manier vertellen.
    Ik kijk nu al uit naar het volgende.
    Ben zelf een dag of 10 weggeweest had vandaag dus veel te lezen.
    Wat een tijd hebben jullie daar zeg.
    Geniet er nog maar heel erg veel van . Tot horens.
    Thilly van de Wouw

• 13 Februari 2012 - 14:54

Anita Huijnen:

Hey Vakantiegangers!
    Tjeetje, wat een verhalen zeg!!
    En wat een prachtige foto's.
    Geniet er maar lekker van samen en ik blijf jullie volgen natuurlijk!

groetjes uit het pierewaaiersrijk!

• 14 Februari 2012 - 18:22

Marloes:

Heey!
    Goed dat jullie het zo leuk hebben! Ti's hier bijna carnaval de voorbereidingen zijn in volle gang :-p geniet dr van en nog een paar weken en dan is het al weer afgelopen geniet dr van!
    Xxx marloes

• 15 Februari 2012 - 11:07

Milou:

WHooooo..... LEO!! Niet normaal!!

• 07 Maart 2012 - 11:05

Evi:

Zo, jullie durven wel zeg! Maar wat gaaf...!!!!