Lake Tekapo en Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu Lake Tekapo en Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu

Lake Tekapo en Dunedin

Door: maickelenleonie

Blijf op de hoogte en volg Maickel en Leonie

04 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

1 feb 2012

Vandaag zelf voor ons ontbijt moeten zorgen, dus broodjes gehaald met iets wat op knakworstjes lijkt en best wel smaakte. We hebben ook een brood gekocht, maar de boterhammen zijn hier een stuk dikker dan thuis, dus ben benieuwd hoe dat smaakt. Vandaag hebben we op ons gemakje rondgewandeld in de omgeving. Eerlijk is eerlijk, de omgeving is prachtig, maar het dorpje zelf stelt niet veel voor. De enige supermarkt is die bij een benzinestation en verder staan er nog wat huisjes en dat was het. Het is daarom ook prima dat we hier maar twee nachten zitten en morgen weer verder rijden naar
Dunedin. Vanavond nog lekker even op de veranda zitten en naar het meer kijken en dan op naar de studentenstad. Waarschijnlijk even minder natuur en wat meer onder de mensen. Dan kunnen we eindelijk een fatsoenlijke hoed kopen, zodat we minder snel verbranden ;)

2 feb 2012

Vanochtend op tijd opgestaan voor een weer vier uur durende rit naar Dunedin. Eerst nog even getankt en daar bijna getuige geweest van een ongeluk. Waarschijnlijk ook een toerist die van Bassie en Adriaan geleerd heeft om eerst links te kijken, maar ja, dat werkt niet zo goed als iedereen aan de andere kant van de weg rijdt. Gelukkig ging het nog net goed en zijn er geen gewonden gevallen. Tijdens de rit zijn we toch blij dat we een tomtom bij ons hebben. Zonder hadden we de weg ook wel gevonden, maar de tomtom stuurt ons over weggetjes waar we anders nooit gekomen waren. Zo zien we ook nog eens wat anders van Nieuw-Zeeland dan alleen de doorgaande weg. We vragen ons wel af hoe de mensen hier leven, want de boerderijen staan soms mijlenver uit elkaar en de dichtsbijzijnde stad of supermarkt is een heel eind rijden.

Rond twee uur kwamen we aan bij onze locatie en dat was even schrikken. Schijnbaar ligt de steilste straat van Nieuw-Zeeland in Dunedin en wij dachten dat we daar beland waren. Het parkeren was even eng, maar de auto staat er gelukkig nog steeds. Onze gastvrouw vertelde ons dat dit dus niet de steilste straat in Dunedin was en dat er dus nog een steilere bestaat. We hebben eens rondgekeken en volgens mij hebben ze hier niet eens rechte wegen. Onderweg naar het centrum hebben we een heel eind moeten dalen. Aangezien we op deze locatie geen keuken hebben, hebben we allebei heerlijk lam gegeten. Als toetje heb ik een enorm ongezonde chocolade mousse op (hmmm) maar al die calorieen waren al weer verdwenen tegen de tijd dat ik de straat weer steil omhoog had gelopen. 's Avonds hebben we nog een potje gekaart en zijn we ons bed ingedoken.

3 feb 2012

Ook al zitten we in een studentenstad, de natuur is nooit ver weg. Vandaag zijn we een stuk langs de Otago Harbour gereden en zo uitgekomen bij Penguin Place. Hier hebben ze een beschermd natuurgebied waar ze de enige echte yellow eyed pinguin verzorgen. In het natuurgebied hebben ze wandelgangen en kijkhutjes verstopt, zodat je als toerist de pinguin wel kan zien, maar zij geen last hebben van jou. Het was erg mooi om deze beesten van dichtbij te kunnen bekijken. Vervolgens zijn we verder gereden naar een afslag waar onze gastvrouw ons op gewezen had. Het bleek een soort zandpad te zijn wat soms erg steil omhoog ging. Waar waren we nu weer terecht gekomen?? Aan het einde van het pad konden we onze auto kwijt en zijn we verder gewandeld. Het bleek een prachtige omgeving aan de kust te zijn. We liepen langs de schapen en volgden bordjes met namen als 'lovers leap'. Vlak langs de kliffen waren uitkijkhutjes gemaakt. Zeker wel respect voor de mensen die dat gebouwd hebben, want het was echt dicht langs de afgrond. Het waaide overigens enorm hard langs de kust, dus we moesten onze voeten stevig op de grond zetten. Het was af en toe moeilijk om rechtop te blijven staan. Na deze wandeling zijn we weer teruggereden naar ons verblijf. In de avond zijn we weer heerlijk uit eten gegaan. Daar moeten we van genieten, want op de volgende locatie, Catlins, zullen we weer zelf moeten koken. We moeten daar ook vandaag al onze boodschappen voor doen, want daar is blijkbaar ook geen supermarkt in de buurt. Erg afgelegen dus. Nu onze koffers weer inpakken en op naar Catlins!

Veel plezier met het koffiedrinken morgen :)

• 03 Februari 2012 - 20:54

Thuisfront:

fijn om weer eens wat te horen van jullie geniet maar van de zon want hier heeft het veel gesneeuwd en is het erg koud.
    benieuwd naar de volgende foto;s

groetjes van ons allen

• 03 Februari 2012 - 21:30

Tante Marja&oomFrank:

Hallo Leonie en Maickel,
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en wat zijn die pinguins daar leuk he. Groetjes en geniet ze

• 03 Februari 2012 - 22:13

Claudia Lammers:

fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    het is ook heel leuk om de verslagen te lezen.En wat een prachtige foto's.
    Ik blijf jullie volgen en voor jullie nog heel veel plezier gewenst van ons allemaal.

• 03 Februari 2012 - 22:34

Fam. Marijnissen:

Fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben .
    Mooie foto's
    Wij hebben hier veel sneeuw pret en Jacky lijkt op een kangaroe
    geniet ervan
    groetjes van ons en je broer

• 05 Februari 2012 - 10:35

Bart De Laat :

halleekus

Leuk om jullie zo te volgen op jullie reis, mooie verhalen en foto's.
    Geniet maar lekker van alles en vooral van het weer, hier hebben we de koudste dag sinds 1985 gehad -20.
    veel plezier nog en ik blijf jullie volgen

groeten bart

• 05 Februari 2012 - 13:00

Marloes:

Heey jullie 2 :p zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin! Ontzettend mooie foto's! Jullie zitten daar beter als hier met sneeuw en -17 en dat soort fratsen haha ik wens jullie nog heeeeeeel veel plezier k zal dr met carnaval een paar pilsjes op pakke ;-) tot over een paar weekjes! Xxx Marloes

• 06 Februari 2012 - 09:05

Kimberly:

Hey!

Mooie foto's! En die pinguin is echt heel cool!
    Leuk om zo te lezen wat jullie allemaal meemaken, terwijl alles hier zo'n beetje hetzelfde blijft :P Behalve dan de sneeuw waar heel NL dan weer van op z'n kop ligt ;P.
    En grappig te bedenken dat het nu bij jullie ongeveer 8 uur in de avond is, terwijl ik hier al een uur op mijn werk ben!

Geniet ervan en ik zie uit naar het volgende reisverslag!

xx

• 06 Februari 2012 - 11:55

Joyce:

Wat een heerlijk reisverslag weer! Leuk ook dat je nu even wat meer onder de mensen was, maar waar je nu heen gaat klinkt ook weer super! Ik kijk nu alweer uit naar het volgende verslag.

groetjes,

Joyce