De eerste dagen - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: maickelenleonie

Blijf op de hoogte en volg Maickel en Leonie

31 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Na de eerste dagen geen internet volgt hier dan eindelijk ons eerste verslag.

26 jan 2012

Donderdagochtend om half 6 ging de wekker en kon onze mooie reis van start. Aangekomen op Schiphol hebben we nog wat gedronken met onze ouders, waarna we door de douane gingen. Nu waren we de komende zes weken op elkaar aangewezen. Als dat maar goed gaat! ;) De vlucht naar Hongkong was lang en vermoeiend (11,5 uur), maar gelukkig hadden we op Hongkong de mogelijkheid om een dutje te doen op een hotelkamer. Enige nadeel was dat we nog anderhalf uur moesten wachten op deze kamer, omdat die nog niet klaar was. Terwijl in Hongkong de dag net aan de gang was, hebben wij lekker geslapen. Helaas hebben we verder niet veel van Hongkong kunnen zien, omdat de tijd daar toch te kort voor was. Na het dutje zijn we in het volgende vliegtuig gestapt, ook deze vlucht duurde lang (10,5 uur). Gelukkig zijn we de tijd goed doorgekomen met slapen (Maickel) en veel films kijken (Leonie). Na deze vlucht hadden we nog een binnenlandse vlucht van 1,5 uur, maar dat was natuurlijk een peulenschil voor ons.

In Christchurch aangekomen, hebben we eerst onze huurauto opgehaald. Om een of andere vage reden bleek onze huurauto geannuleerd te zijn, maar de meneer achter de balie deed daar niet moeilijk over en gaf ons gewoon een andere auto, een mazda 3. Nu kon onze reis echt van start! We hebben nog zo'n anderhalf uur gereden naar onze eerste accomodatie. Tijdens dit tochtje was het uitzicht al adembenemend. Er waren veel bergen te zien en het weer was ook wel lekker. Het links rijden en het stuur aan de andere kant was echter even wennen!! We hebben al een paar keer het knipperlicht aan willen zetten, maar in plaats van te knipperen, gingen de ruitenwissers telkens omhoog.

Op onze accomodatie aagekomen, bleek dat er nog een Nederlands koppel zou zitten. Zij hebben via dezelfde organisatie de reis geboekt. Toevallig hadden we hen ook al bij de autoverhuur gezien. We zullen ze de komende zes weken vast nog vaker tegenkomen. Het huisje waar we slapen ziet er prima uit. We hebben een woonkamer met koelkast en keukentje en boven is onze slaapkamer. Het douchen alleen al was een mooie ervaring op zich. Er zit een dakraam in de douche, waardoor het net lijkt alsof je onder de bomen staat te douchen. Na ons opgefrist te hebben zijn we in het stadje Akaroa wat gaan eten. Rond een uur of tien 's avonds waren we daarvan terug. We zijn meteen ons bed ingedoken en vielen als een blok in slaap!

29 jan 2012

Om 9 uur stond het ontbijt voor ons klaar. Samen met het andere Nederlandse koppel hebben we heerlijk gegeten. Er waren warme croissantjes, geroosterde boterhammen en yoghurt met vruchtjes. Onze gastvrouw en -heer hebben bij ons gezeten. Het zijn gezellige mensen die ons ook verteld hebben wat er hier in de buurt te doen is. Na het ontbijt zijn we eerst gaan shoppen. Eten gekocht voor 's avonds, wat lekkere tussendoortjes en natuurlijk shampoo e.d. In de middag hebben we gewandeld in de omgeving. We zijn omringd door bergen, dus het wandelen bestond voornamelijk uit klimmen en dalen, maar het uitzicht was het meer dan waard!'s Avonds hebben we pasta gekookt en nog bezoek gehad van de andere Nederlanders. We hebben onze reizen vergeleken en we zullen elkaar nog een paar keer tegenkomen in de eerste twee weken.

30 jan 2012

In de ochtend hebben we rustig op onze veranda gezeten en genoten van het zonnetje. 's Middags zijn we erg actief geweest. We zijn begonnen met een boottocht op de wateren bij Akaroa. Het waaide behoorlijk op de boot, maar de hemel was blauw en de temperatuur prima. Hier hebben we de echte Nieuw-Zeelandse dolfijn gezien, de Hector dolfijn. Het is de kleinste dolfijn ter wereld en hij leeft alleen rond Nieuw-Zeeland. Het is erg mooi om deze beesten in het wild te zien zwemmen. Verder hadden we ook het geluk om zeehonden tegen te komen op onze tocht. Het was het geld dus meer dan waard! Na de boottocht besloten we om nog een wandeling te maken in de omgeving. Bij het informatiecentrum hadden we een tocht gekregen, waarop beweerd werd dat je er 'moderate fitness' voor nodig had. Dat was een behoorlijk understatement.. De eerste helft van de tocht bestond uit klimmen op erg steile paden! We waren afgepeigerd en blij dat we de top hadden bereikt. En dan komt het dalen nog, ook redelijk steil naar beneden. Dat wordt waarschijnlijk spierpijn morgen! Maar natuurlijk, ook hier maakt het uitzicht alles weer goed. 's Avonds hebben we onze spulletjes weer bij elkaar geraapt. Morgen zullen we hier nog ontbijten en dan weer op naar de volgende locatie!

31 jan 2012

De spierpijn is zeker niet het ergste wat we aan gisteren hebben overgehouden. We zijn in de eerste dagen al behoorlijk verbrand. Vooral Maickels gezicht ziet vuurrood. Onze gastvrouw heeft ons de naam gegeven van een zalfje wat daar goed tegen moet helpen, dus dat hebben we meteen gehaald. Hierna zijn we in de auto gestapt voor een vier uur durende tocht naar Lake Tekapo, onze volgende locatie. Tijdens de autorit opnieuw mooie uitzichten. Het rijden ging redelijk snel. Je blijft bijna constant op dezelfde weg en met 100 km per uur gaat dat nogal vlot. Aangekomen op ParkBrae Estate hebben we onze spulletjes uit de auto gegooid en zijn we naar de supermarkt gegaan. We hadden hier al een mooi zicht op het prachtige hemelsblauwe meer. Zo blauw heb ik het nog nooit eerder gezien! Morgen zullen we dit nog beter gaan bekijken. Dadelijk lekker koken en misschien vanavond nog een korte wandeling maken.

Zo, een heel verhaal. Kijk hieronder voor nog wat foto's van die prachtige uitzichten!

• 31 Januari 2012 - 07:14

Annelieke:

Ha Leonie en Maickel,

Wat tof om jullie eerste avonturen te lezen! De reis klinkt doodvermoeiend, maarja, je vliegt ook wel naar de andere kant van de wereld, natuurlijk... Hier in Nederland is het sneeuw en ijs en vorst wat de klok slaat, dus het is grappig (maar wel vervelend voor jullie) te lezen dat jullie zo verbrand zijn. Hoop dat het zalfje helpt. Veel plezier bij het meer morgen!

xxx
    Annelieke

• 31 Januari 2012 - 07:38

Anne Thissen:

Hoi Maickel en Leonie,
    Wat fijn dat de reis goed gegaan was! Ik weet precies waar jullie nu zitten en het is daar inderdaad prachtig. Super dat jullie ook die Hector doflijn gespot hebben! Je hebt helemaal gelijk dat het rijden alleen al prachtig is. Tijdens het rijden ben je al echt op vakantie. Veel plezier bij Lake Tekapo!
    Groetjes Anne

• 31 Januari 2012 - 07:57

Joyce:

Hey Maickel en Leonie!

Jullie verhaal klinkt ontzettend goed, en de foto's zijn PRACHTIG! ik wacht alweer met smart om het volgende verslag!

veel plezier,

Joyce

• 31 Januari 2012 - 08:26

Jeroen En Susanne:

Ziet er goed uit! Een mooi begin van jullie reis. Hopelijk houden jullie het relaxte tempo vol. Hier vriest het, dus ik zou zeggen enjoy the sun.
    Liefs, Jeroen en Susanne

• 31 Januari 2012 - 11:00

Anneke:

Hey Leonie en Maickel,

Als dat alleen al de eerste paar dagen waren gaan jullie zeker een Top tijd hebben daar. Probeer alleen die zonnebrand niet te vergeten :P

Ben zeker wel jaloers op jullie!!

Ben benieuwd wat jullie volgende belevenis zal zijn..

Heel veel plezier!,

Anneke

• 31 Januari 2012 - 17:04

Fam Vd Wouw:

fijn om jullie reisverslag te lezen, ga er heerlijk van genieten en let op met de zon

groetjes van ons allen vanuit een koud nederland

• 31 Januari 2012 - 18:34

Vuk Samotnjak:

Hej jongens , tof dat jullie het daar fijn naar je zin hebt.
    Ziet er écht hartstikke mooi uit daar. Jammer dat jullie niemand meer nodig hadden om de koffers te dragen, daar had ik me graag voor opgeofferd hahaha!!!! Maak er 'n onvergetelijke reis van, groetjes uit 'n koud en besneeuwd goirle. HOUDOOEEEE!!!

• 31 Januari 2012 - 18:40

Esther Robin Aa&A:

Wat leuk om zo te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken. Zo goed geschreven alsof we er zelf bij zijn. We blijven jullie zeker volgen en genieten zo een beetje mee. Heel veel plezier.

• 31 Januari 2012 - 19:01

Peter En Tonny Tromm:

hoi leonie en maickel
    fijn om te horen dat de reis goed verlopen is. is het vliegen maickel goed bevallen? wat mooi is het daar zeg, schitterende foto,s. zijn benieuwd naar het volgende verhaal.
    heel veel groetjes vanuit het koude nederland -10

• 01 Februari 2012 - 08:35

Lian De Laat:

heej maickel en leonie

dat ziet er al heel goed uit op de eerste foto's. geniet maar van de prachtige omgeving.

alleen zitten wij natuurlijk te wachten op een foto van maikel als indiaan roodhuid ('t is nog wel wat vroeg voor carnaval maar dat nemen we maar voor lief)

groetjes van ons

• 01 Februari 2012 - 08:53

Ronnie,Miranda, Kids:

Hallo daar,

Zo te horen hebben jullie het nu al supergoed.
    De foto's zijn echt mooi hoor.
    We houden jullie verhalen en foto's goed in de gaten.

Groetjes uit het hele koude Nederland

Miranda, Ronnie, Mika en Kira xx

• 01 Februari 2012 - 10:50

Barbara:

Erg leuk om te lezen hoe jullie de eerste dagen beleefd hebben. Wij wachten weer met plezier af naar het volgende verslag.
    veel groetjes van Frans, Barbara, marieke en thomas

• 02 Februari 2012 - 20:10

Yvonne En John:

wat heerlijk te lezen zeg! we zitten er weer helemaal, maar wat voor ons alleen nog mooie herinneringen zijn is nu voor jullie werkelijkheid. mooie foto's! het water is zo mooi blauw bij lake tekapo, dat kun je haast niet vastleggen, en het gevoel blijft moeilijk te omschrijven. watch out for the Orks!