Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Maickel en Leonie

18 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

17 juli 2014

Deze ochtend lekker kunnen uitslapen, voordat we door dezelfde taxichauffeur als de eerste keer zijn opgehaald. Tijdens de rit vertelt hij dit keer over het werkende leven in Maleisië. Hij zegt dat het voor kantoormensen normaal is om vijf hele dagen te werken, zaterdag een halve dag en zondag vrij. Voor hem als chauffeur is het echter minder goed gesteld. Hij werkt vaak twee weken aan een stuk en heeft dan soms één dag vrij. Voor ons moeilijk voor te stellen. Zo slecht hebben wij het in Nederland niet! De taxirit brengt ons dit keer naar de grote stad, Kuala Lumpur. Bij binnenkomst in de stad zie je al meteen het grote verschil tussen arm en rijk. De buitenwijken staan vol met armoedige huisjes, maar het centrum is voorzien van torenhoge luxe flats. Gelukkig voor ons mogen wij ook in zo'n luxe flat logeren. We zijn meteen op onze slippertjes de stad gaan verkennen, op zoek naar China Town! Echte spoorzoekers als we zijn, met onze neus bovenop de kaart, waren we er natuurlijk al voorbij gelopen zonder dat we het door hadden. Gelukkig wees een lief Chinees vrouwtje ons weer de goede richting op en toen kon het gekrioel beginnen! Heel, heel, heel veel kraampjes met spullen stonden dicht op elkaar, met net genoeg ruimte ertussen om er doorheen te wandelen. De spullen waren voor ons niet interessant (veel westerse namaak), maar het was wel erg mooi om te zien! Van al dat kijken wordt men natuurlijk dorstig, dus dat hebben we op een klein terrasje opgelost met een fruitsapje en loempiaatjes, jammie! Na alle indrukken van China Town brachten onze voeten ons rechtstreeks naar Little India, waar opnieuw veel kraampjes stonden, maar dit keer vooral met doeken en etenswaren. De geuren waren heerlijk, zo anders als thuis. Na een lange, vermoeiende wandeling door de stad, hebben we afgesloten met weer een lekkere Maleise maaltijd. En terwijl wij aan het nagenieten waren met een pilsje, zagen we vijf meter verderop iemand de restjes uit de vuilnisbak opeten..

18 juli 2014

Het ontbijt was dit keer nog uitgebreider dan bij het vorige hotel. Volop keus en dit keer ook wat meer westerse dingen, zoals brood en kaas. Na een goede bodem zijn we het openbaar vervoer gaan verkennen. Dat werkt hier uitstekend! Voor 2 ringit (omgerekend 44 cent) kom je met de trein of monorail supersnel aan de andere kant van de stad. Daar hebben wij dan ook gretig gebruik van gemaakt! Eerst zijn we op aanraden van anderen naar de Batu Caves vertrokken. Dit is een groot grottencomplex, gewijd aan een hindoegod. Voor de grotten staat een metershoog gouden beeld, wat vanuit de wijde omgeving te zien is. Voor we de rest van de grotten konden verkennen moesten we in de brandende zon een steile trap van 272 treden beklimmen.. Pff.. Maar het was de moeite waard! Van binnen waren de grotten prachtig om te zien, met bovenin een opening waar het zonlicht mooi doorheen viel. Er waren ook veel aapjes te bekennen, die nieuwsgierig dichterbij kwamen in de hoop op wat eten. Na al het moois te hebben aanschouwd zijn we met het openbaar vervoer vertrokken naar de Chow Kit Market, opnieuw een grote markt, maar wat minder toeristisch dan de anderen. We hebben weer op ons gemak langs alle kraampjes gebanjerd en ergens langs de weg lekker gegeten. Onze volgende stop waren de Lake Gardens, maar daar hebben we maar een klein stukje van gezien. Het meeste was helaas al gesloten tegen de tijd dat wij daar waren. Dan maar met de monorail naar de KL Tower! Het was al pikdonker tegen de tijd dat wij bovenop de toren stonden, maar dat maakte het uitzicht des te mooier! We hadden een mooi zicht op de verlichte Petronas Towers en ook de rest van de stad bestond uit lichtjes. Op de terugweg naar ons hotel kwamen we langs het 'Brussels Beer Cafe' en dat konden we natuurlijk niet zomaar voorbij lopen! We hebben de grote stad afgesloten met een lekkere Hoegaarden en morgen gaan we op naar de jungle!

• 18 Juli 2014 - 18:41

Han En Wil:

Fijn dat jullie zo genieten, en je wet het met dat warme weer "op tijd drinken", maar dat is daar geen straf
    Nu op naar de jungle, goed smeren tegen de muggen.
    Veel plezier.
    Wij puffen hier in Nederland wel verder onder een hittegolf

• 18 Juli 2014 - 19:29

Dimphy En Toon:

oeps hier is het ook heel warm.
    opa toont vol trots de foto's van jullie huwelijk aan ieder die ze maar wil bekijken
    opa wenst jullie nog veel plezier en doet jullie de groetjes
    ook de groetjes van Sander en Kim
    Pak nog een lekker drankje en geniet met volle teugen van jullie vakantie

• 18 Juli 2014 - 22:18

Ronnie En Miranda:

Fijn dat jullie zo het zo naar jullie zin hebben en in zo'n korte tijd al zoveel gave dingen hebben beleefd.
    Geniet er maar goed van.
    Groetjes van Ronnie , Miranda, Mika en Kira

• 19 Juli 2014 - 13:03

Joyce:

Klinkt weer goed hoor, en prachtige foto's! Hier in Nederland komt de temperatuur maar liefst 1 dag boven de dertig graden en is iedereen meteen in totale stress (kan je beter niet doen met die hitte natuurlijk). Jullie weten beter hoe ermee om te gaan: een lekkere Hoegaarden erbij en dan komt het allemaal goed! Have fun in de jungle!

• 19 Juli 2014 - 16:24

Marja & Frank:

Lekker blijven genieten daar en veel foto's nemen

• 20 Juli 2014 - 12:30

Martien Henny:

wat fijn om te lezen waar jullie zijn .en wat een mooie foto s.
    vele mooie dagen en tot het volgende verslag...

fijne vakantie