De terugreis - Reisverslag uit Goirle, Nederland van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Goirle, Nederland van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu

De terugreis

Door: maickelenleonie

Blijf op de hoogte en volg Maickel en Leonie

10 Maart 2012 | Nederland, Goirle

8 en 9 maart 2012

Om ons verslag compleet te maken, zullen we ook nog kort vertellen hoe onze terugreis verlopen is. Deze ging namelijk iets minder voorspoedig dan verwacht… Om 7 uur zijn we opgestaan om onze koffers definitief in te pakken en een laatste keer te wegen. Dit was nog even passen en meten met al die souvenirs die mee naar Nederland moesten. Een uurtje later stond ons ontbijt klaar en daarna konden we op weg naar het vliegveld. Dit was nog zo’n anderhalf uur rijden, maar we zouden een stukje over een tolweg moeten. Hier begon het gedoe al. Op de radio werd verkondigd dat er een groot ongeluk was gebeurd op de tolweg en dat alles was afgesloten. We zouden dus via een omweg naar het vliegveld moeten rijden. Geluk bij een ongeluk was het voor ons nog een uur rijden naar de tolweg en tegen de tijd dat wij daar waren, was de weg weer geopend. Probleem opgelost? Niet helemaal. De weg was een tijd afgesloten geweest, dus er stond een enorm dikke file. In een traag tempo hebben we gelukkig door kunnen rijden naar het vliegveld, waar we nog ruim op tijd waren om in te checken. Onze koffers waren gelabeld, we waren door de douane geweest (waar Leonie haar tas moest laten doorzoeken, omdat er nog een flesje bodylotion in zat), dus het lange wachten kon beginnen. Om 14.40 uur zou ons vliegtuig naar Hongkong vertrekken. Om 14.15 uur werd ons verteld dat er vertraging was. We zouden een half uur later een update krijgen. De update hield in dat ze nog niet veel meer wisten en dat we om 16.15 uur weer een update zouden krijgen. Bij die update viel ieders mond open, want ons vliegtuig zou NIET vertrekken! Er zat een scheur in één van de panelen en om dit te maken, moesten er onderdelen uit Hongkong komen. Er werd wel meteen verteld dat ze voor zoveel mogelijk mensen een vervangend vliegtuig zouden proberen te vinden. Onze koffers, die al in het vliegtuig zaten, werden er weer uitgehaald en naar een bagageband gebracht. Wij hebben onze koffers dus weer op moeten halen en daarna, geloof het of niet, weer heel de douane door gemoeten en weer alle papieren in moeten vullen alsof we Nieuw-Zeeland binnen kwamen. Op het papiertje moest je zelfs invullen hoe lang je in Nieuw-Zeeland zou verblijven. Nou, hopelijk niet te lang meer! Niet al te lang daarna kregen we meer duidelijkheid over wat er ging gebeuren. Een aantal mensen zou in een hotel moeten overnachten, maar wij zaten bij de gelukkigen die met een ander vliegtuig mee konden. Alle Nederlanders vlogen nu eerst naar Osaka, in Japan, en vanuit daar met de KLM naar Amsterdam. Om 23.59 uur zou ons vliegtuig vertrekken. Van de vliegmaatschappij hebben we tegoedbonnen gekregen om wat eten en drinken te halen, dus dat was wel netjes geregeld. We waren blij toen we uiteindelijk daadwerkelijk vertrokken met ons vliegtuig. De reis was lang en vermoeiend en vrijdagavond rond zeven uur waren we dan eindelijk thuis. Met het tijdsverschil meegerekend, zijn we zo’n 48 uur onderweg geweest om thuis te komen. De vakantie was enorm leuk geweest, maar we waren blij dat we er weer waren! De reis zit er nu definitief op.

• 10 Maart 2012 - 13:08

Jeroen En Susanne:

Welkom thuis!

• 10 Maart 2012 - 16:10

Claudia En Patrick:

goed uitrusten en Welkom thuis!!
    xx

• 10 Maart 2012 - 16:41

Annelieke:

Wow, wat een terugreis! Wat naar, om op een traject dat al zo lang en vermoeiend is ook nog zo veel pech te hebben... =( Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en zo trouw de weblog hebben bijgehouden. Heb genoten van alle verhalen en foto's! Wat hebben jullie een fantastische reis gemaakt =)
    xxx
    Annelieke

• 10 Maart 2012 - 17:47

Piet En Thilly :

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
    Wij hebben een goede indruk gekregen van jullie belevenissen. Dank jullie daarvoor.
    Slaap nu maar lekker een paar dagen goed uit.
    Piet en Thilly

• 11 Maart 2012 - 13:06

Joyce:

Nou, dat was nog even stressen dan op het einde! Want hoe leuk reizen ook is, als je eenmaal je zinnen hebt gezet op het naar huis gaan, dan wil je ook gewoon echt naar huis. Lekker dat jullie weer veilig thuis aan zijn gekomen, en ik hoop jullie snel in reallife te kunnen zien! X

• 11 Maart 2012 - 14:46

Bas & Roos:

fijn dat jullie weer heelhuids thuis zij
    we zien jullie binnenkort nog wel dan kun je alles nog eens vertellen voor de 100ste keer waarschijnlijk .maar ja dan moet je ook maar niet zo'n mooie reis maken.

• 12 Maart 2012 - 15:10

Anita Huijnen:

Welcome back!!
    Ik heb genoten van jullie reisverhalen.
    En wat een prachtige foto's weer!!

groetjes Anita