Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Maickel en Leonie

04 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

30 juli 2014

De wekker ging vanochtend erg vroeg. Om kwart voor zeven moesten we bepakt en bezakt klaar staan voor onze taxi naar het vliegveld. Op het vliegveld moesten ze nog wakker worden, want er was nog geen enkele balie of winkel open. Gelukkig ging het, toen ze eenmaal open waren, vrij snel en voor we het wisten zaten we al in het vliegtuig. De vlucht naar Singapore was maar kort en ging nog sneller doordat we een dutje gedaan hebben. Eenmaal geland stond ome Anton al op ons te wachten. Na onze spullen gedropt te hebben en een korte rondleiding door het huis zijn we met de mrt (metro/monorail) de stad ingegaan. We zijn eerst naar de Singapore River geweest. Door middel van een boottochtje hebben we een paar van de leuke bezienswaardigheden gespot, die we later zeker nog gaan bezoeken. Het is erg handig om ome Anton als gids bij te hebben, want hij kan meteen uitleggen wat alles is en natuurlijk hoeven we nu ook niet zelf na te denken welke kant we inlopen. Lekker ontspannend! Onze gids leidt ons naar China Town, wat toch weer een heel ander soort wijk is dan bijvoorbeeld de China Town in Kuala Lumpur. Hier staan de kraampjes minder dicht op elkaar, waardoor alles net wat rustiger oogt. Misschien dat het wat mindere weer daar ook aan bijdroeg.. Op een kruispunt in China Town zijn we neergeploft voor heerlijke halve liters Tiger beer voor niet al teveel geld. Lekker genieten van een koud drankje en kijken naar al het volk dat voorbij loopt. Hier houden we het wel even uit! We hoeven zelfs het bier niet zelf in het glas te schenken, daar zijn speciale Tiger Ladies voor aangenomen. Na verloop van tijd toch maar verder gewandeld en nog een boeddhistische tempel bekeken, met veel beelden en uitleg. De eerste Boeddha-tempel deze vakantie, want in Maleisië liepen voornamelijk moslims en hindoes rond. Na de eerste indrukken van Singapore hebben we Cynthia opgewacht en zijn we lekker gaan eten aan Boat Quay. Dit is een straatje aan het water wat vol zit met leuke restaurantjes. Ook op een gewone doordeweekse dag is het hier vrij druk. Anton en Cynthia nemen ons mee naar een Thais restaurantje, waar we hen de gerechtjes uit laten kiezen. Dat was een goed idee want het eten smaakte heerlijk! Net als in Maleisië zijn het meerdere gerechtjes, zodat je vaak van alles wat kan proeven; vlees, vis, rijst, mie enz. En dat allemaal met verschillende soorten smaken, zowel zoetzuur als pittig als alles daar tussenin. Na een gezellige avond zijn we met de taxi naar huis gegaan en zijn we gaan genieten van onze welverdiende nachtrust.

31 juli 2014

Vandaag eerst een beetje uitgeslapen en een lekker ontbijt genuttigd in huize Fonken. Vervolgens weer een ritje in de mrt. In Azië zijn ze nog iets groter fan van elektronica dan in Europa, want werkelijk 99% van de reizigers is bezig op z'n telefoon of iPad. Gezellig socializen hoort er niet meer bij. Voor ons natuurlijk wel, dus krijgen wij af en toe wat uitleg over de dingen waar we voorbij komen. Onze rit eindigt op Sentosa Island, hét vakantie-eiland van de Singaporeanen. In het weekend gaat veel van de lokale bevolking hierheen voor ontspanning. Op het eiland zijn verschillende strandjes met uitzicht op de vele vrachtschepen. Echt schoon zal het oceaanwater dus niet zijn. In plaats van een verfrissende duik gaan wij voor een verfrissende ice-blended coffee (of in het geval van Leonie ice-blended pure double chocolate, jumjum!). Hierna hadden we genoeg energie voor een wandeling in de warme zon, op weg naar het centrum van het eiland. Daar is veel vertier te vinden, zoals de Universal Studio's, een waterpretpark en een Malaysian Foodcourt voor een lekker hapje eten. In de foodcourt staat het vol met tafels en stoelen en kan je kiezen bij welk kraampje je je eten gaat halen. Deze hebben we in Maleisië ook verschillende keren gezien en het eten is altijd goed! Na een heerlijke lunch hebben we nog wat rondgewandeld en uiteindelijk besloten om met de kabelbaan terug te gaan naar de stad. Blijkbaar kon je geen enkeltje kopen voor de kabelbaan, dus hebben we maar extra genoten van het prijzige ritje door pas bij de tweede stop uit te stappen, bij Mount Faber. Bovenop de grootste berg van Singapore, wat eigenlijk meer een flinke heuvel is, hebben we lekker wat gedronken met af en toe een verfrissend briesje door onze haren. Dit keer hebben we met Cynthia afgesproken bij Clarke Quay. Het is vergelijkbaar met Boat Quay, maar iets toeristischer/drukker en ook meer keus in Europees eten. Om in de vakantiesferen van Anton en Cynthia te blijven, hebben we genoten van heerlijke Spaanse tapa's. Erg gevaarlijk volgens Maickel, want die lekkere hapjes kan je blijven eten. Na een iets meer dan gemiddelde portie hebben we het terras aan het water verlaten voor een korte wandeling naar 1-altitude. Dit is de hoogste openluchtbar ter wereld. Met de lift gaan we vliegensvlug naar de 63e verdieping, waarna we met een andere lift nog een verdiepinkje hoger gaan. Bovenop het hotel tref je daar een leuk ingerichte bar aan, met aan de zijkanten alleen maar een glazen omheining, zonder op het oog zichtbare extra beveiligingen. Dat zorgt ervoor dat je aan alle kanten een prachtig uitzicht hebt. Omdat het natuurlijk al donker was, zien we Singapore mooi verlicht. In de baai zie je de lichtjes van alle boten die daar liggen te wachten op hun vracht, reparatie of toestemming om de haven binnen te gaan. Heel gaaf om te zien! De rest van de avond hebben we op grote hoogte gekletst en genoten van het uitzicht, met natuurlijk een heerlijk koud pilsje in de hand.

01 augustus 2014

De dag gestart met een korte wandeling in de woonomgeving van Anton en Cynthia. Vlak bij het appartement is een winkelcentrum met alles erop en eraan; foodcourt, kapper, supermarkt, slager, huisarts etc. Vrijwel alles wat je nodig hebt, is op korte afstand te vinden. Ideaal! In de supermarkt gauw wat brood gehaald, waaronder lekker bananenbrood, en samen ontbeten. Hierna opnieuw onze weg gevonden naar Chinatown, want het blijft een leuk gebied om doorheen te struinen. Dit keer zijn we ook naar het China Heritage Centre gegaan. Dit is een museum midden in Chinatown waar je door middel van verhalen en spullen veel te weten komt over de tijd dat de eerste Chinezen naar Singapore kwamen in de hoop op een beter leven. De werkelijkheid was voor hen vaak echter minder rooskleurig. Best wel indrukwekkend om dit allemaal te zien. Na deze culturele activiteit zijn we op advies van Cynthia iets gaan bekijken waar veel Singaporeanen van houden, namelijk Orchard Road. Hét shopgebied van de stad, vol met dure merken waar wij eigenlijk niet eens naar binnen durven te lopen. Het was leuk om eens te zien en langs te wandelen, maar het bleef voor ons wel bij kijken! Hierna toch weer meer ons ding opgezocht door een bezoek te brengen aan Little India. Het was niet zo druk en rumoerig als in Kuala Lumpur, het was zelfs vrij rustig. Op ons gemakje zijn we langs de winkeltjes gewandeld en soms ergens naar binnen geglipt waar met grote letters SALE stond aangegeven. Uiteindelijk niks gekocht, want het waren natuurlijk alleen maar goedkope rommeltjes. We hadden Little India graag nog een beetje gesponsord door middel van een drankje, maar terrasjes waren daar vrij zeldzaam. Dan maar alvast op tijd naar de ontmoetingsplek met Cynthia, waar terrassen in overvloed waren. Blijkbaar waren we nu in het gebied waar iedereen z'n bruidskleding koopt, want er waren verschillende bruidswinkels bij elkaar in de buurt, ook die van Anton en Cynthia. Onder het genot van een pilsje hebben we eerst kennisgemaakt met Alice, de zus van Cynthia. We waren natuurlijk niet zomaar hier, zowel Anton als Cynthia gingen hun bruidskleding passen. Maickel achterlatend om de pilsjes te bewaken, zijn we naar de bruidswinkel gegaan. Anton was zo klaar met passen, dus die kon terug naar Maickel. Leonie heeft daarna een sneak preview gekregen van Cynthia's bruidsjurk. Hier kunnen we natuurlijk niks over verklappen, maar Cynthia gaat er zeker prachtig uitzien op de grote dag! Hierna weer aangesloten bij de mannen en nog een lekkere Erdinger gedronken. We begonnen ondertussen honger te krijgen, dus een paar deuren verder zijn we bij de Koreaan binnengestapt. Koreaans eten is niet zo bekend in Europa, maar zeker een aanrader! We hebben dit keer gekozen voor een soort mini-bbq. In het midden van de tafel zit een bbq, waar de obers het vlees opleggen en voor je omdraaien. Verder staan er allerlei kleine gerechtjes op tafel die je kan combineren met het vlees. Met z'n vijven hebben we de rest van de avond heerlijk gegeten en gebuurt. Het was zeker een gezellige avond!

02 augustus 2014

Onze laatste dag van onze huwelijksreis alweer. Vooralsnog hadden we geen leuk souvenir gevonden, dus zijn we vertrokken naar Holland Village. Hier zit een leuke winkel die vrij veel spullen verkoopt, en niet alleen de simpele souveniertjes die je op de hoek van elke straat vindt. Op de allerallerlaatste dag van onze vakantie is het dan, met dank aan gids Anton, toch gelukt om iets leuks voor thuis te vinden. Dat moest gevierd worden en wel met opnieuw een lekkere ice blended coffee. Omdat de souvenirs een beetje zwaar waren, zijn Anton en Maickel ze gaan terugbrengen naar het appartement, terwijl Cynthia en Leonie al vertrokken naar Marina Bay Sands. Dit is een superluxe hotel met onderin een winkelcentrum. Onderin het winkelcentrum is zelfs een klein deel met water waar je met een bootje een rondje kan varen. Op ons gemak hebben we rondgewandeld en dingen bekeken, maar niks gekocht. Toen de mannen terug waren zijn we lekker wat gaan eten bij de foodcourt. Laatste keer Aziatisch eten voor we weer naar huis gingen, dus we hebben weer een heerlijk gerechtje uitgekozen. Thuis maar eens proberen of we het zelf kunnen namaken, want het smaakt allemaal erg goed! Tot slot hebben we nog een klein deel bekeken van Gardens by the Bay. Deze tuinen zijn aangelegd naar aanleiding van een ontwerpwedstrijd en het opvallendste eraan zijn de grote metalen bomen. Volgens ons is dit een fijn plekje Singapore om rustig te wandelen en te genieten van wat groen. Voor een rustige wandeling hadden wij echter geen tijd meer, want onze tassen moesten ingepakt worden voor vertrek. Het einde van de reis kwam nu echt in zicht. Bij het appartement hebben we afscheid genomen van Anton en Cynthia. We willen jullie nog heel erg bedanken voor de gastvrijheid en de erg gezellige dagen. Wij hebben ervan genoten! De vluchten naar Kuala Lumpur en Amsterdam zijn gelukkig goed verlopen en hoewel het fijn is om weer thuis te zijn, is het ook jammer dat het zo snel voorbij gevlogen is. Gelukkig kunnen we nog nagenieten met de foto's!

• 04 Augustus 2014 - 14:14

Anton En Cynthia:

Leonie en Maickel, wij hebben ook genoten van jullie gezelschap en vonden het leuk om jullie iets van onze woonplaats te laten zien. Wij verwachten natuurlijk nog een mooie foto van jullie souvenirs hangend boven de bank.

groeten
    ome Anton en Cynthia

• 04 Augustus 2014 - 14:54

Thilly:

Hoi Leonie en Maickel wat was het weer leuk om jullie reis mee te beleven ook wel fijn dat jullie weer gezond en wel op hollandse bodem zijn, volgens mij is het een reis geworden waar jullie nog lang van na kunnen genieten met de met vele mooi herinneringen. Welkom thuis

• 04 Augustus 2014 - 21:31

Henny Martien:

Leonie en Maickel leuk dat je een mooie reis hebt gehad.
    en fijn dat jullie weer thuis zijn.

• 05 Augustus 2014 - 19:11

Joyce:

Kei leuk dat je je oom bent gaan opzoeken! Veilige reis terug en ik wil snel alle verhalen in het echt horen! Groetjes!

• 06 Augustus 2014 - 08:13

Frank & Marja:

Welkom thuis, het is een mooie reis geweest. Nu nagenieten met de foto's