Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Maickel en Leonie - WaarBenJij.nu

Melaka

Blijf op de hoogte en volg Maickel en Leonie

16 Juli 2014 | Maleisië, Malakka

15 juli 2014

Na een lange en vermoeiende vliegreis van zo'n twaalf uur zijn we dan eindelijk aangekomen in het warme Maleisië. Het reizen zit er echter nog niet helemaal op, want onze taxichauffeur staat al braaf op ons te wachten voor een twee uur durende rit naar Melaka, onze eerste bestemming. Tijdens de taxirit komen we al vanalles te weten over de Maleise cultuur en welke gerechten we zeker eens moeten proberen. Misschien heeft iemand nog meer tips?? Eenmaal gearriveerd bij het hotel hebben we ons even opgefrist en al een stukje gewandeld door de stad. Er is genoeg te zien en te beleven! Omdat Melaka vroeger een Portugese, Nederlandse en Britse kolonie is geweest, vind je van al deze culturen nog veel terug. Ook op de menukaart, waar veel westerse gerechten op staan.

16 juli 2014

Uit goed fatsoen hadden we de airco voor het slapen gaan uitgezet, maar daar zijn we een paar uur later snel van teruggekomen. Wat een hitte! Even later werd de nacht opnieuw onderbroken, want Maickel stond wegens de jetlag rond 0.00 uur op om te eten. Na een korte nacht toch vroeg uit de veren, want we hadden een activiteit gepland. Eerst lekker ontbeten bij het hotel. Het ontbijt was uitgebreid, maar met veel warme gerechten waar we nog niet echt aan toe waren. Hierna zijn we met een stel andere Nederlanders opgehaald en naar de verzamelplek gebracht. We gingen een 'cycling tour' doen en wel op heuse mountainbikes. Voor we erop stapten, liep het zweet al over onze rug, dus dat beloofde wat! De eerste stop was bij een rubberboomplantage. De gids had hier een hele uitleg bij, die we helaas maar half gevolgd hebben omdat we te druk bezig waren de muggen van onze benen te slaan. De rest van de tocht waren er gelukkig weinig muggen te bekennen. Bij de palmolieplantage kwamen we te weten dat de bomen de beste vruchten geven als ze tussen de 8 en 20 jaar oud zijn en dat palmolie volgens onze gids voor heel veel doeleinden gebruikt wordt. Verder hebben we verschillende vruchten kunnen proeven, waarvan we de naam alweer vergeten zijn. We weten nog wel dat je van sommige diarree en van andere constipatie kreeg (met een beetje geluk hebben we van beiden evenveel op ;) ). Doordat de zon steeds harder begon te branden, waren we blij toen we eenmaal terug waren! Opnieuw hebben we ons weer opgefrist en hebben we nog door de straatjes in Melaka gewandeld. Op z'n Hollands: kijken kijken, niet kopen! De wandeling was wel wat langer geworden dan verwacht, omdat onze eigen toeristische route ons buiten het toeristisch gebied had gebracht en we niet meer precies wisten waar we waren.. Daarna een leuk restaurantje uitgezocht en ons door een vriendelijke mevrouw laten adviseren over de Maleise keuken. Dat was heel erg lekker, dus westers eten zal er weinig van komen!

• 16 Juli 2014 - 17:35

Fam Lammers:

Leuk om alles te lezen van jullie avontuur. Geniet ervan en wij volgen jullie.
    Ps: jullie hebben de gesselse gehaald met jullie trouwdag xx van ons allemaal

• 16 Juli 2014 - 17:40

Wesley En Kimberly:

Leuk dat julile weer een resiverslag bijhouden en dat wij weer alles kunnen volgen! Maar vergeet vooral ook niet te genieten van de omgeving en van elkaar! Heel veel plezier nog!

Liefs,

Wesley en Kimberly

• 16 Juli 2014 - 18:11

Han En Wil:

Leuk zo,n reisverslag
    Nu weet je dat wij niet overdreven hebben toen wij over een hitte spraken die wij in Nederland niet kennen.
    Blij met al het katoen wat je bij hebt denk ik.
    Geniet ervan, gewoon meegaan in de hitte van de dag, het went vanzelf.
    Heel veel plezier

• 16 Juli 2014 - 19:44

Dimphy En Toon:

Fijn dat jullie weer een verslag bijhouden
    geniet van de reis en elkaar
    Wij zijn de doppen voor jullie aan het sorteren
    De doppen verspreiden een niet al te frisse guer in jullie huis
    HEEEEEL veel plezier

• 16 Juli 2014 - 19:54

Bas En Roos:

Ziet er allemaal goed uit, jongelui. Komt Maickel straks terug met het figuur van die gouden pop? Geniet er maar van, we zen jullie na onze vakantie

• 16 Juli 2014 - 20:16

Jeroen, Susanne, Lynn & Owen:

Geniet ervan! Klinkt als een goede start...

• 16 Juli 2014 - 20:18

René En Jolanda:

Hallo saampjes.
    Leuk weer zo'n reis verslag.
    Net of je zelf op vakantie bent daar.
    Heel veel plezier.
    En we hopen op nog meer leuke verhaaltjes.
    En foto's.
    Ook dorstig weer hier.

• 17 Juli 2014 - 21:31

Joyce:

Klinkt fantastisch! Jullie willen niet weten hoe blij wij allemaal zijn dat jullie al een reisverslag geplaatst hebben. Wij weten nu zeker dat jullie veilig aangekomen zijn! Maleisië zal wel op z'n kop staan door wat er gebeurd is, maar probeer vooral te genieten!

P.s., jullie staan met een mooie foto in Moergestels nieuws!

• 17 Juli 2014 - 22:41

Thilly En Piet:

Wat leuk dat wij jullie weer kunnen volgen op deze wel zeer speciale reis.
    En meteen maar weer een activiteit gepland na de drukke tijd die jullie gehad hebben.
    Er komen wel hele leuke reacties van jullie trouwerij bij de scouting.
    Geniet van deze welverdiende vakantie en wij lezen jullie verhalen wel.
    Groetjes

• 18 Juli 2014 - 21:45

Fam.Rooijakkerrs:

Wauw! Leuk hoor!
    Geniet ze nog van alles.
    Groetjes en Knuf van m I en y